loading...
مدل لباس| و آخرین اخبار جهان |
آخرین ارسال های انجمن
جواد رضایی بازدید : 6667 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)
 

1.آلبرت انیشتن در کودکی دچار بیماری دیسلسیک بود.یعنی معنی ومفهوم کلمات وعبارات رادرست تشخیص نمی داد. معلم آلبرت انیشتن اورا عقب مانده ذهنی ,غیر اجتماعی وهمیشه غرق در رویاهای احمقانه توصیف می کرد,ضمنا وی دوبار در امتحانات کنکور دانشگاه پلی تکنیک زوریخ مردود شد!!


2.توماس ادیسون که معلمانش از آموزش اودر مدرسه عاجز مانده بودند در تمام طول تحصیل کم ترین نمره ها را ازدرس فیزیک می گرفت ولی همین شخص بعدها موفق شد بیش از هزار وصد وپنجاه اختراع جامعه بشریت عرضه کند که بیشتر آنها در زمینه علم فیزیک بوده است!!


3.بتهون معلم او می گفت در طول زندگیش "اوچیزی یاد نخواهد گرفت"


4.پیکاسو یکی از معروفترین نقاشان جهان بدون کمک وحضور پدرش که در زمان امتحانات کنارش می نشست نمی توانست در درس هایش نمره قبولی کسب کند!!


5.هیلتون که مالک بیش از 300هتل در سرتاسر دنیاست در دوران کودکی برای گذران زندگی مجبور بود کف شالن ها و هتل ها را طی بکشد!!


6.جیمز وات که مخترع ماشین بخار بود فردی کودن توصیفش می کردند!!


7.امیل زولا نویسنده بزرگ فرانسوی دانش آموزی تنبل بود که در مدرسه از درس ادبیات معمولا نمره صفر می گرفت!!


8.ناپلئون بنا پارت مدرسه خود را با رتبه 42به عنوان یک دانش آموز غیر ممتاز ترک کرد!!


9.لویی پاستور در مدرسه یک محصل متوسط بود ودر دوره لیسانس در درس شیمی بین 22نفر رتبه 22را کسب کرد!!

هـــــــمه ما نابغــــــــه هستیم....کافــــیست کمی خود را باور داشته باشیم....

جواد رضایی بازدید : 637 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)
http://mosfet.blogfa.com/post/827
در یک خانه که شامل پدر ، مادر  و 4 فرزند که دو دختر و دو پسر میباشد یخچالی در آشپزخانه داریم  که میخواهیم بر رویش قفل بگذاریم و در آن فقط با شرایط زیر باز شود

1)مادر میتواند به تنهایی آنرا باز کند
2)پدر به همراه هر یکی از فرزندان بتواند باز کند
3)هر سه فرزند با هم بتوانند باز کنند

تعداد قفل های مورد نیاز برای این یخچال و نحوه توزیع کلید های آن مطلوب است؟

 

جواد رضایی بازدید : 718 سه شنبه 17 دی 1392 نظرات (0)

اعصاب باعث دل درد و دل پیچه می‌شوند و خجالت برافروختگی در چانه شما می‌آورد! احساسات به طور کاملن واضح، تاثیر مستقیم فیزیولوژیکی بر روی بدن ما دارند و حالا تیمی‌ از دانشمندان فنلاندی به طور دقیق چگونگی این تاثیر را به تصویر کشیدند و در تصویر زیر ارایه کرده اند.


برای تهیه چنین نقشه ای از بدن، محققات ٧٧٣ داوطلب را با کلمات، داستان‌ها، فیلم‌ها و احساسات متفاوت، مورد آزمایش قرار دادند و نتیجه کاهش یا افزایش فعالیت در مناطقی که عکس‌العمل نشان دادند را به شکل زیر نمایش دادند. بیشتر شدن فعالیت به سمت رنگ زرد و کاهش فعالیت به سمت رنگ آبی پر رنگ و تیره نمایش داده شده است.

نتیجه این آزمایش در Proceedings of the National Academies of Sciences منتشر شد. نظیر بسیاری از تجربیاتی که هر یک از ما داشته‌ایم: افسردگی با بی حسی دست و پا ارتباط مستقیم دارد و شرم و خجالت باعث بروز نقاط روشنی روی گونه می‌شود. ناراحتی حتی بر روی چشم‌ها هم تاثیر می‌گذارد که با جاری شدن اشک در داوطلبان نیز همراه بوده است.

از آنجایی که محققان بر این عقیده بودند که ممکن است این تاثیرات بر اساس تفاوت‌های فرهنگی و احساسی نیز باشد، بر همین اساس داوطلبان را از کشورهای فنلاند و تایوان با دو فرهنگ کاملن متفاوت انتخاب کردند و آنها به این نتیجه رسیدند که این نتایج کاملن به نوع بشر قابل بسط بوده و کلی و جامع است و نقش فرهنگ و تعاریف متفاوت احساسی در این زمینه نقشی ندارد. محققان بر این باورند که این عمومیت ریشه در پایه‌های بیولوژیکی پاسخ‌گویی بدن به احساسات است و در سنت و فرهنگ ریشه ندارد.

جواد رضایی بازدید : 632 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

كشاورزي الاغ پيري داشت كه يك روز اتفاقي به درون يك چاه بدون آب افتاد. كشاورز هر ...چه سعي كرد نتوانست الاغ را از درون چاه بيرون بياورد. پس براي اينكه حيوان بيچاره زياد زجر نكشد، كشاورز و مردم روستا تصميم گرفتند چاه را با خاك پر كنند تا الاغ
زودتر بميرد و مرگ تدريجي او باعث عذابش نشود
مردم با سطل روي سر الاغ خاك مي ريختند اما ... الاغ هر بار خاك هاي روي بدنش را مي تكاند و زير پايش مي ريخت و وقتي خاك زير پايش بالا مي آمد، سعي مي كرد روي خاك ها بايستد. روستايي ها همينطور به زنده به گور كردن الاغ بيچاره ادامه دادند و الاغ هم همينطور به بالا آمدن ادامه داد تا اينكه به لبه چاه رسيد و در حيرت كشاورز و روستائيان از چاه بيرون آمد ...

  مشكلات، مانند خاك بر سر ما مي ريزند و ما همواره دو انتخاب داريم،
• اول اينكه اجازه بدهيم مشكلات ما را زنده به گور كنند
• و دوم اينكه از مشكلات سكويي بسازيم براي صعود! و ثابت كنيم كه از يك الاغ كمتر نيستيم .

 

جواد رضایی بازدید : 693 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

 برای داشتن پوستی سالم و زیبا عمل به موارد زیر لازم است.

  1. امکان از خوردن نوشابه و شیرینی بپرهیزید. در عوض این ها، میوه و سبزی را بیشتر در برنامه غذایی قرار دهید.
  2. D کافی را به پوست می رساند و از انواع سرطان جلوگیری می کند.

هر دوی اینها چربی های موجود در پوست را می گیرند . بادام، کلسیم و منیزیوم دارد که از پوست شما در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند.

امگا 3 موجود در ماهی سالمون ، همچنین به درخشندگی مو، تقویت ناخن، دندان و داشتن پوستی پاکیزه کمک می کند.

عرق کردن به پوست کمک می کند ! و به تدریج تأثیر خود را بر روی پوست شما نشان می دهد.

 

زمانی که شما به پوست خود کرم آرایشی می زنید ، پس از شستن آن ، سلول های دفاعی در برابر باکتری ها از بین می روند که باعث می شود روزنه های پوست شما بسته شود. در عوض از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست استفاده کنید.

بدن شما به طور طبیعی در برابر استرس دفاع می کند و بهتر است استرس را از خود دور کنید وگرنه تأثیرات ظاهری آن بر بدن آشکار خواهد شد.

اسید موجود در برخی میوه ها ، استخوان ها و ماهیچه های بدن را ضعیف می کند. مصرف زیاد پرتقال این اثر منفی را بر بدن دارد.

جواد رضایی بازدید : 746 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)
  چرا باید تخم‌مرغ بخوریم؟

دریچه خبر ،تخم مرغ از جمله مواد غذایی است که گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه برای حفظ سلامت بدن فوائد بسیاری دارد.

 

 زرده تخم مرغ نسبت به سفیده آن سه برابر کالری بیشتری دارد. هر عدد زرده تخم‌مرغ حاوی پنج گرم چربی و 210 گرم کلسترول خوراکی است. همچنین زرده تخم مرغ منبع غنی از ترکیباتی موسوم به «لوتئین» و «زائگزانتین» است. ترکیب‌های موجود در زرده و سفیده تخم مرغ تقویت‌کننده بینایی هستند و خطر تحلیل نقطه ماکولار چشم ناشی از افزایش سن را که عامل اصلی نابینایی پس از 50 سالگی است، کاهش می‌دهند.

 

یافته‌های پزشکان تغذیه در دانشکده سلامت عمومی هاروارد نشان می‌دهد که ارتباط قابل توجهی بین مصرف تخم مرغ و بیماری قلبی وجود ندارد. در حقیقت مصرف مداوم تخم مرغ ممکن است به پیشگیری از لخته‌های خونی، سکته مغزی و قلبی کمک کند.

 

تخم مرغ همچنین منبع غنی از ترکیبی موسوم به «کولین» است که فعالیت مغز، سیستم عصبی و سیستم قلب - عروق را تنظیم می‌کند. همچنین این ماده خوراکی منبع طبیعی ویتامین D است.

 

همچنین مصرف تخم مرغ می‌تواند از سرطان سینه جلوگیری کند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد زنانی که حداقل در هفته شش عدد تخم مرغ مصرف می‌کنند 44 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از ایندین‌تایمز، تخم مرغ حاوی مقدار زیادی گوگرد و مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای سلامت پوست و مو مفید هستند.

جواد رضایی بازدید : 645 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)
مغز خود را دوپینگ کنید

دریچه خبر/ مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد مصرف لبنیات همراه با "ریز مغذی ها" باعث افزایش کارایی مغز خواهد شد.

بدن در صبح‌ فعالیت‌های شیمیایی را در کمترین حالت خود انجام می‌دهد، از این رو بیشتر صبح‌ها احساس خستگی و گرفتگی داریم.
بررسی‌ها نشان می‌دهند برای آن‌که صبح‌ها بی حوصله نباشیم، و شاد و سرحال در محیط کار، مدرسه و ... به نظر برسیم، باید نان، پنیر و گردو را فراموش نکنیم.
 
مصرف پنیر همراه با گردو که سرشار از "اسید‌های چرپ امگا 3" است، باعث ترشح نوعی هورمون در بدن می‌شود که به دنبال آن بدن سرحال شده و استرس و اضطراب از بدن دور می‌شود.
 
گفتنی است دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی هزاران داوطلب دریافتند افرادی که صبح‌ها صبحانه کامل می‌خورند، از تناسب اندام بیشتری برخوردارند و بدنشان سالم‌تر است، البته ساعت مصرف صبحانه نیز مهم است و بهترین زمان برای مصرف وعده‌ی صبحانه بین ساعت 6 الی 8 صبح است، زیرا در این بازه زمانی بدن مواد غذایی را جذب خود می‌کند.
 
مصرف نان، پنیر و گردو باعث افزایش"ضریب هوشی" شده و تمرکز ذهن را روی مسائل مختلف که درگیرشان هستیم افزایش می‌دهد.
جواد رضایی بازدید : 708 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)
 

حسادت یک حس بسیار طبیعی است ولی تنها موجب آزار انسان می شود. لازم است که خود را برای رهایی از این احساس تلاش کنیم!

راه هایی که می تواند ما را در برابر غلبه بر حسادت قوی تر کند ازجمله زیراند :‌

1. دلیل حسادت خود را بشناسید

از دلایل حسادت می تواند زمانی باشد که :‌

1. دختر یا پسری که او را دوست دارید ، با فرد یا افراد دیگری دوست است و بهترین دوست شما ترجیح می دهد اوقاتش را با شخص دیگری سپری کند.

2. یکی از  والدین شما ، در صورت طلاق ، شریک تازه ای برای زندگی خود بر می گزیند.

3. فرزندتان ترجیح می دهد بیشتر وقتش را با همسرتان بگذراند.

4. یک نفر در محل کار به خاطر چیزی که شما لیاقتش را دارید ، برتر شناخته می شود.

دیگر اینکه ، از درون افسار حسادت را در دست بگیرید ، به این صورت که :

1. اعتماد بنفس خود را بالا ببرید.

حسادت با حس ناامنی و احساس بی ارزشی در شما بوجود می آید.

ترس از پذیرفته نشدن یا نادیده گرفته شدن توسط فردی که به او نزدیک هستید را حس خواهید کرد و شما ممکن است شخصیت خود را با یک وسواس یا عقده روحی فرو بپاشید . بنابراین زمانی که شما کنترل خود را در احساستان از دست دهید ، اعتماد بنفستان نیز پایین می آید.

بهترین راه برای بالا بردن ارزش خود ، راهی است که یک فرد با اعتماد به نفس عمل می کند. طوری تصمیم بگیرید که انگار از کوچکترین شکی در آن ندارید.

زمانی که افراد با اعتماد بنفس نادیده گرفته می شوند ، باعث شکست روحی آنها نمی شود. آنها خود را مقصر نمی دانند.

2. از مقایسه خود با دیگران دوری کنید با کسی دوست شوید که حس می کنید از همه لحاظ کامل است و خواهید دید او نیز ایراداتی دارد.

3. دقیقا برعکس کاری که یک فرد حسود انجام می دهد ، عمل کنید. با اتهامات ویرانگر واکنش نشان ندهید. مثلا اگر دوستتان خواست با شخص دیگری بیرون برود به او مکان های دیدنی و ... را پیشنهاد کنید.

4. اگر شخصی که او را دوست دارید ، یک نفر دیگر را برای صحبت انتخاب کرد ، دوستانه وارد صحبت آنها شوید.

5. اعتماد کنید

اگر براحتی حسادت می کنید ، احتمالا در گذشته شکستی داشته اید. بایستی از تفکر در مورد گذشته خودداری کنید و به فردی که به او حسادت می کنید . آیا تا بحال دلیلی برای عدم اعتماد شما به او بوجود آمده است؟

6. به مردم خوش بین باشید.

حسادت ترسی بر پایه رفتار است . شما اکثر اوقات در مورد چیز بدی نگران هستید که هنوز اتفاق نیافتاده است و ممکن است اتفاق نیافتد. متاسفانه با افکار و احساسات منفی ، موقعیتی بوجود می آید که تمام اتفاقات بد به وقوع می پیوندند.

در روانشناسی به این امر «پیشگویی منحصر به فرد» می گویند.   

منبع: دریچه خبر

 

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
لطفا به وب سایت اصلی سربزنید ...::: http://fashionday.ir :::....
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 459
  • کل نظرات : 253
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1187
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 624
  • باردید دیروز : 913
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 3,921
  • بازدید ماه : 10,108
  • بازدید سال : 65,659
  • بازدید کلی : 14,703,168